Radioværkstedet

RADIOVÆRKSTEDET

Radioværkstedet er åben

Tirsdage kl 11-14

Radioværkstedet er en ny aktivitet i Birkerød afdeling.

På radioværkstedet arbejder vi med at føre fælles projekter ud i livet.

På radioværkstedet kan du møde op med dine igangværende projekter (eller planer om samme). Du kan bringe inspiration til andre klubmedlemmer eller du kan få råd, vejledning, gode ideer til den fortsatte projektudvikling. Vi har i klubben en rimeligt godt udstyret måleplads som er til din rådighed.

Aktuelle projekter

Remote radiostation:

Foreningen har etableret en remote radiostation. Radiostationen kan anvendes fra en almindelig computer udstyret med mikrofon og højttaler eller et headset. Du kan anvende radiostationen hjemmefra eller fra et hvilket som helst sted du opholder dig. Hvis du har licens og er medlem af Birkerød Afdeling, har du adgang til at benytte denne radiostation

PowerMeter/SWRmeter

Vi er i gang med at bygge et moderne Software Defineret SWR meter.  Hør nærmere om dette hos formanden og kom og vær med.

CW dekoder

Søren OZ6SX og Ole OZ1OP er i gang med at udvikle en CW dekoder med DSP filter og  arduino. Hør nærmere om dette hos formanden og kom og vær med

Renovering af SKANTI automatisk antennetuner 8750

Ole/OZ1OP og Stephan/OZ3SM har renoveret 2 SKANTI antennetunere og er nu gået i gang med at udvikle et nyt interface.

Interfacet bliver baseret på en Arduino med styring af tuneren og evt PA trin samt CAT syring af radioen, Tanken er at tune-proceduren med korrekt sekventiel styring af tuner, PA trin og radioen bliver styret med et enkelt knaptryk.

Se det foreløbige blokdiagram og software-flow

link til Blokdiagram

link til software flow.